Al 20 jaar de nieuwssite voor Genemuiden!
28 september 2024 t’ Olde Staduus
Agenda
Van Dijk Heftrucks (tijdelijk)

Buitenbosch viert dubbel feest: volop activiteiten en winacties!

Geplaatst op: 16 maart 2022

(Adv.) Buitenbosch viert dit jaar dubbel feest! De Genemuider specialist in lekkernijen bestaat namelijk 25 jaar. Het andere heugelijke feit is dat eigenaren Harold en Jennifer nu 10 jaar de winkel runnen, samen met het personeel. Daarom pakt Buitenbosch de komende maanden flink uit met jubileumactiviteiten en winacties, te vinden op de speciale jubileumpagina op de Buitenbosch-site.

Twee jubilea dus: een mooi moment om uitgebreid terug te blikken op de rijke geschiedenis van Buitenbosch. Deze voert terug tot eind jaren ’90 van de vorige eeuw, toen bekend werd dat de Boni naar het Havenplein zou verhuizen. De heren Buitenhuis en Bosch (toenmalig eigenaar van Bosch Bloemen) kregen het idee om samen een kaasshop te beginnen in de supermarkt (shop-in-shop). Dat plan werd in 1997 realiteit. Ze voegden hun beide achternamen deels samen en gaven hun nieuwe winkel de naam: Buitenbosch. Voor velen was het altijd nog een raadsel hoe deze naam tot stand is gekomen.

“Ruim een jaar later kwamen ze erachter dat Buitenbosch niet goed te combineren was met hun andere werkzaamheden”, vertelt Harold. “Ze besloten de winkel te verkopen aan Fred Kelder uit Dalfsen. Bijna 15 jaar runde hij Buitenbosch met veel inzet en energie.”

Overname door Harold en Jennifer

In 2011 werd Fred helaas ongeneeslijk ziek. Na zijn overlijden hebben Harold en Jennifer Buitenbosch overgenomen. “Via de Kaaihof hadden we al een paar jaar affiniteit met belegde broodjes voor de zakelijke markt”, legt Jennifer uit. “Bij de overname wisten we meteen al dat we binnen een paar jaar een nieuwe winkelruimte zouden moeten zoeken. Dit in verband met de verhuisplannen van de Boni naar de Klaas Fuitestraat. Na veel wikken en wegen kozen we voor een deel van de voormalige smederij aan de Markt, waar we in 2014 onze intrek namen.”

Uit het jasje gegroeid

Daar beleefden ze een allesbehalve vliegende start. Het centrum werd in die tijd namelijk flink op de schop genomen. “De klanten moesten echt opnieuw de weg vinden naar ons”, weet Harold nog goed. Gelukkig gebeurde dat uiteindelijk wél. “Na 1,5 jaar begon de inmiddels ook veranderde klantenkring snel te groeien. Hetzelfde geldt voor ons assortiment aan kaas, delicatessen en geschenkpakketten. Kortom, we groeiden uit ons jasje.”

Harold en Jennifer kregen in 2018 de mogelijkheid om ook het grotere deel van de smederij bij hun winkel te betrekken. Die kans pakten ze met beide handen aan. “Op deze manier konden we alle producten beter tot hun recht laten komen”, aldus Jennifer. “Inmiddels zitten we helemaal op onze plek en zijn we erg blij met onze vaste klantenkring.”

Online bestellen een succes

In de afgelopen ‘coronajaren’ zag Buitenbosch haar klantenkring nog verder groeien. “Doordat de horeca gesloten was en mensen het zelf thuis gezellig maakten, ontdekten ze ons assortiment van lekkernijen”, vertelt Harold. “Ook onze online bestelmodule werd een succes in deze periode. Gezien het gemak hiervan zien we dat veel klanten dit blijven gebruiken. Daarnaast is de zakelijke markt behoorlijk gegroeid in de afgelopen jaren. Zowel in het bezorgen van belegde broodjes als relatiegeschenken, met vele (plaatselijke) delicatessen zoals Affekeutien, Old Gaellemuun-kadopuntje, eigen Kaai-speciaalbier en Gaellemuniger brokjes.”

Bezoek de jubileumpagina
Kortom, het gaat Buitenbosch voor de wind, in het jaar dat de winkel twee jubilea te vieren heeft. De komende tijd viert Buitenbosch dat samen met haar klanten. Onder meer door een maandelijkse, steeds wisselende Jubileum-borreltas en een gratis attentie bij aankoop van minimaal 25 euro. En daarnaast vele andere activiteiten en winacties. Op de hoogte blijven? Houd dan de social media-kanalen en speciale jubileumpagina in de gaten: www.buitenbosch.nu/25-jaar-buitenbosch

Gepubliceerd door Robert Jansema
Van Dijk Containers 500